Så er det vist på tide at vi får gang i denne her !!

Jeg vil ligge ud med en bog som jeg har været RIGTIG glad for, og som jeg VARMT vil anbefale andre.
Bogen indeholder alt hvad man har brug for at vide og meget mere. Den er baseret på 10 års research. Vigtigst af alt afliver den myten om at grønne leguaner´s kost indeholder animalsk protein. LEGUANEN ER HERBIFORER !! ( så kom jeg også lige ud med det...)
Udover at bogen kommer ind på alle tænkelige områder baseret på observationer, forskning, forsøg, obduktioner mm, så har bogen også en anden god vinkel. Der er citater fra privat personers erfaringer med deres egne leguaner. Så udover tung, til tider tør, læsning ( i mine øjne død-spændende )så er den også fuld af letlæselige erfaringer fra "det virkelige liv". Et er teori; et andet er praksis..
-Jeg kunne blive ved med at skamrose denne "bibel", men vil blot slutte af med at fortælle at den både kan bruges som hyggelæsning, faglig informationer, opslagsbog mm som ovenikøbet er udstyret med gode billeder, tabeler og illustrationer.
Forfatteren mener aldrig selv at man kan blive færdig og har derfor et Newsletter man kan tilmelde sig, og få tilsendt de seneste updates og info omkring nyeste forskning.
Bogen er på engelsk ( ved ikke om der nu er lavet en dansk udgave ) og er på 680 sider.
Jeg har givet 22.95 $ for den og synes dermed ovenikøbet at den er billig.
Bogen hedder :
Green Iguana, The Ultimate Owners Manual ( Second Edition 2004 )
Forfatter :
James W. Hatfield III
Forlag :
Dunthorpe Press
Kan Varmt anbefale jer at kigge på dette link, der står meget mere om bogen, og om hvordan man får fat i den og ikke mindst hans Newsletter :
http://www.iguana.com/